• НАШІ НАПРЯМКИ РОБОТИ •
Творчий розвиток вихованця сучасного закладу дошкільної освіти з використанням інноваційних педагогічних технологій
Відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти педагоги нашого закладу прагнуть створити найоптимальніші умови для повноцінного розвитку вихованців та для їх всебічного розвитку. Цьому сприяє запровадження в роботу з дітьми інноваційних педагогічних технологій.
Формування та розвиток здорової особистості дошкільника шляхом застосування сучасних оздоровчих технологій
У нашому закладі дошкільної освіти в освітній процес впроваджуються здоров’язбережувальні технології, які дають змогу організовувати фізичне виховання та оздоровлення дітей в цікавих формах. Дані технології забезпечують фізичне, емоційне, інтелектуальне благополуччя малюків.
«Теорія розв’язання винахідницьких завдань»
Основним завданням технології розвитку творчої особистості Г. Альтшуллера «Теорія розв’язання винахідницьких завдань» (ТРВЗ) є навчити дитину розв'язувати проблеми різного рівня складності з використанням винахідницьких завдань.
*****
Ейдетика
Розвитку асоціативного мислення дошкільників сприяє ейдетика, яка базується на розвитку уваги, уяви, творчості, пам’яті, різних видів мислення, що сприяє загальному креативному розвитку особистості. Вона допомагає легко й цікаво подавати навчальний матеріал у тій формі, яку розуміють діти. Залучає при цьому всі аналізатори дитини: зір, слух, нюх, смак, дотик.
*****
Методика Маріїї Монтессорі
У роботі з дітьми раннього віку педагоги використовують елементи методики Марії Монтессорі, яка дозволяє дитині розвиватися природним шляхом, в індивідуальному темпі,сприяє виникненню природної любові до навчання та поступово формує стійку мотивацію до продовження пізнання.
*****
Психолого-педагогічне проектування
(технологія П-3)
Кожен педагог, який прагне працювати інноваційно, має усвідомити, що його навчальний вплив не може здійснюватись без реальної активної діяльності самої дитини. Саме тому педагоги нашого закладу використовують психолого-педагогічне проектування як оптимальну модель організації та планування життєдіяльності дітей.
*****
Психогімнастика
З метою запобігання емоційних розладів у наших вихованців, зняття психічного напруження, розвитку кращого розуміння себе та інших щодня під час ранкових зустрічей або перед початком заняття проводиться психогімнастика.
*****
Пальчикова гімнастика
Починаючи з молодшого віку індивідуально або з підгрупою щодня педагоги проводять з дітьми пальчикову гімнастику. Така гімнастика особливо рекомендована дітям з мовними проблемами. Проводиться протягом дня в будь-який зручний час.
*****
Зорова гімнастика
Щодня в ранковий час або під час занять час, в залежності від інтенсивності зорового навантаження, діти виконують зорову гімнастику. Така гімнастика проводиться починаючи з молодшого віку. Під час її проведення педагоги використовують різні предмети, офтальмотренажери.
*****
Дихальна гімнастика
Дихальна гімнастика проводиться з дітьми починаючи з раннього віку в різних формах фізкультурно-оздоровчої роботи (в комплексах ранкової гімнастики, гімнастики пробудження, на фізкультурних заняттях, під час фізичних пауз).
*****
Казкотерапія
Одним із складників здоров’язбережувального середовища в нашому закладі є казкотерапія, використання якої дозволяє дітям аналізуючи образи та вчинки героїв побороти свої страхи, негативні риси особистості.
*****
Технологія фізичного виховання дітей «Театр фізичного розвитку та оздоровлення дітей»
У фізкультурно-оздоровчій роботі закладу особливе місце займає Технологія фізичного виховання дітей «Театр фізичного розвитку та оздоровлення дітей»
М.Єфименка, яка базується на ідеї перетворення одноманітних занять на заняття-вистави, що дарують дітям радість і приносять користь їхньому фізичному, інтелектуальному розвитку, формуванню міжособистісних стосунків.
*****
"Технологія формування інформаційно-ігрової творчості"
Надзвичайно ефективним засобом інтелектуального і мовленнєвого розвитку дітей є Технологія формування інформаційно-ігрової творчості на основі використання коректурних таблиць Н.Гавриш. Запитання і завдання (вправи) до таблиць передбачають не одиничну, а множинну, багатоваріантну відповідь, що спонукає дітей до активного сприйняття, неординарного розв’язання завдання, заохочує до участі в інформаційній грі за змістом таблиці.
*****
Методика асоціативних карт
Використання асоціативних карт в організації навчально-пізнавальної діяльності дітей сприяє розвитку асоціативного мислення, уяви, мовлення; формуванню цілісної картини світу через вміння встановлювати взаємозв’язки між об’єктами та явищами довкілля; розумінню взаємозалежностей у довкіллі – існування зв’язку всього з усім.
*****
Гімнастика пробудження
Невід`ємною ланкою фізичного розвитку та здоров`язбереження дітей є гімнастика пробудження. Її місце - у другій половині дня після денного сну. Прокидаючись та виконуючи елементарні фізичні вправи, діти налагоджують свій організм до подальшої рухової активності.
*****
Самомасаж
Починаючи з молодшого віку з дітьми проводяться сеанси самомасажу, який сприяє не тільки оздоровленню дитини, але і більш швидкому і гармонійному її психофізичному розвитку. Самомасаж проводиться у другій половині дня перед денним сном. А також під час інших режимних моментів.
*****
Кольоротерапія та арт-терапія
Для корекції психологічного стану дітей (зняття страху, інертності, замкнутості, перезбудливості) педагоги нашого закладу використовують елементи кольоротерапії. Вправи з кольоротерапії проводяться починаючи з раннього віку під час занять або у другій половині дня.
Також впроваджуються в роботу з дітьми елементи арт-терапії, оскільки «художнє самовираження» пов'язане зі зміцненням психічного здоров'я дитини. Малюючи, дитина вивільняє свої почуття та переживання, бажання та мрії, перебудовує своє ставлення до різних ситуацій, безболісно зустрічається з деякими страшними, неприємними і травмуючими образами.
*****